Enter your keyword

Τα βιολογικά όσπρια και η διατροφική τους αξία

Τα βιολογικά όσπρια και η διατροφική τους αξία

Τα βιολογικά όσπρια και η διατροφική τους αξία

Φασόλια, φακές και άλλα θρεπτικά όσπρια είναι οι καλύτερες πηγές χορτοφαγικών πρωτεϊνών.

Τα όσπρια αποτελούνται από υψηλής ποιότητας υδατάνθρακες και είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Τείνουν να είναι ιδιαίτερα υψηλά σε διαλυτές φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο και κάλιο. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων, της αρτηριακής πίεσης και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου, διαβήτη και οστεοπόρωσης. Οι διαλυτές φυτικές ίνες, κυρίως, μας βοηθούν στο να νοιώθουμε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γι ‘αυτό είναι ένα καλό εργαλείο για την απώλεια βάρους. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι το φυλλικό οξύ μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση και τη μνήμη. Το μαγνήσιο εμποδίζει τις ημικρανίες και σε συνεργασία με το κάλιο βοηθά στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Μερικά όσπρια περιέχουν πρόσθετες θρεπτικές ουσίες, όπως ο ψευδάργυρος ή βιταμίνη Β6. Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που συμβάλλει στην ανάπτυξη των ιστών και διατηρεί το δέρμα και τα μαλλιά σας υγιή. Η βιταμίνη Β6 προστατεύει από την εξασθένηση της μνήμης λόγω γήρατος.

Τα όσπρια προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία, αλλά μερικοί άνθρωποι με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις ίνες των οσπρίων και μπορεί να εμφανίσουν δυσφορία μετά το φαγητό τους. Έτσι εάν πάσχετε από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου θα πρεπει να περιορίσετε την κατανάλωση τους.

bio-ospria-2

Τα περισσότερα φασόλια περιέχουν βιταμίνη C, ένα αντιοξειδωτικό που είναι υπεύθυνο για την παραγωγή του κολλαγόνου, ενός συστατικού του χόνδρου. Αυτή η βιταμίνη βοηθά στην πρόληψη και τη διαχείριση της αρθρίτιδας και συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και των μαλλιών. Η βιταμίνη C έχει αποδειχθεί επίσης ότι βοηθα στη μείωση του κινδύνου και την εξέλιξη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.Τα φασόλια περιέχουν επίσης νιασίνη, μια βιταμίνη Β που προλαμβάνει τον καταρράκτη.

Τα ρεβύθια είναι πλούσια σε ψευδάργυρο. Εκτός από ψευδάργυρο, περιέχουν μαγνησίο, βιταμίνη Β6, είναι εξαιρετικά πλούσια σε φυλλικό οξύ και συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ημικρανιών.

Τα λευκά φασόλια είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση γερών οστών και την καταπολέμηση των συμπτωμάτων του PMS. Είναι επίσης πλούσια σε κουερσετίνη, ένα αντι-φλεγμονώδη αντιοξειδωτικό που βοηθά στην πρόληψη και τη διαχείριση της αρθρίτιδας και την πρόληψη της απώλειας μνήμης.

Οι φακές περιέχουν επίσης βιταμίνη Β6 και έχουν ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και φυλλικό οξύ. Οι φακές, τα μαυρομάτικα φασόλια και η φάβα είναι όλα πλούσια σε ψευδάργυρο, καθώς και κάλιο, ένα μέταλλο που βοηθά στη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης και την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Πηγή: bioarismari.gr