Enter your keyword

Τρώγοντας Κινόα και άλλα δημητριακά σε βοηθάει να ζήσεις περισσότερο

Τρώγοντας Κινόα και άλλα δημητριακά σε βοηθάει να ζήσεις περισσότερο

Τρώγοντας Κινόα και άλλα δημητριακά σε βοηθάει να ζήσεις περισσότερο

Σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες δημητριακών, μειώνουν το κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, τις καρδιακές παθήσεις, τον διαβήτη και άλλες χρόνιες παθήσεις.

Η Κινόα, που ανήκει στην κατηγορία των υπερτροφών, είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και θα μπορούσε να είναι το κλειδί για την αποφυγή του πρόωρου θανάτου. Χαίρει υψηλής εκτίμησης για τη διατροφική της αξία και κατά τους τελευταίους μήνες αποτελεί βασικό στοιχείο σε δίαιτες, όπως η 5:2. Εκτός όμως από trend στις δίαιτες και χαμηλή σε θερμίδες, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ένα μπολ με Κινόα, δημητριακά ολικής αλέσεως και ίνες δημητριακών καθημερινά, μπορεί να μειώσει  κατά 17% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου που προκαλείται από τις καρδιακές παθήσεις, τον καρκίνο, τις αναπνευστικές παθήσεις, τον διαβήτη και άλλες χρόνιες παθήσεις.

Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ με επικεφαλής τον Dr. Lu Qi, ανέλυσαν τα αποτελέσματα της μελέτης για την διατροφή και την υγεία του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας, Αμερικανική Ένωση Συνταξιούχων (NIHAARP Diet and Health Study).

Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν περισσότερα από 365.000 μέλη της AARP – μια οργάνωση στις Η.Π.Α. όπου τα μέλη της έχουν ηλικία 50 ετών και άνω – τα οποία παρακολουθήθηκαν για 14 χρόνια.

Η κατανάλωση κατά μέσο όρο 34 γραμμάρια δημητριακά ολικής αλέσεως την ημέρα συσχετίστηκε με 17% μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου, σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν κατά μέσο όρο 3,98 g.

Ο μειωμένος κίνδυνος παρέμεινε ίδιος ακόμα και όταν λαμβάνονταν υπόψη ο τρόπος ζωής και παράγοντες υγείας, όπως η παχυσαρκία, το κάπνισμα και τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας και άσκησης.
Κατά την ανάλυση των δεδομένων για τις μεμονωμένες χρόνιες παθήσεις, η έρευνα έδειξε ότι η υψηλή κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως συσχετίστηκε με 11% μείωση του κινδύνου θανάτου από αναπνευστική νόσο και 48% μείωση του κινδύνου από διαβήτη.
Εν τω μεταξύ, η υψηλή κατανάλωση φυτικών ινών δημητριακών είχε 15% μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι η πρόσληψη δημητριακών ολικής αλέσεως και φυτικών ινών δημητριακών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία και τον κίνδυνο θανάτου από χρόνιες ασθένειες όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης και τα αναπνευστικά νοσήματα» είπε ο Lu Qi.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι χρειάζονται περαιτέρω μελέτες για να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα της έρευνας. Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι τα ευρήματά τους θα πρέπει να παρακινήσουν μελλοντικές μελέτες (κλινικές και πειραματικές) για περαιτέρω καταθέσεις των ευεργετικών επιδράσεων των δημητριακών ολικής αλέσεως αλλά και των εν δυνάμει αποτελεσματικών συστατικών όπως οι φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό BMC Medicine.http://www.biomedcentral.com/1741-7015/13/59

Πηγή: http://www.independent.co.uk