Enter your keyword

Σπαράγγι το απόλυτο θαύμα!

Σπαράγγι το απόλυτο θαύμα!

Σπαράγγι το απόλυτο θαύμα!

Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το Σπαράγγι ……….το απόλυτο θαύμα!

Πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάνει καλό στην υγεία μας, βοηθά τα μαλλιά μας, τα νύχια μας και το δέρμα μας. Συμβάλλει στη φυσιολογική καρδιαγγειακή λειτουργία, ενώ συγκαταλέγεται στα τρόφιμα που βοηθούν τη γονιμότητα.

Το Asparagus officinalis (σπαράγγι) της οικογένειας των Λιλιιδών, είναι τρόφιμο που στην οικογένειά του ανήκουν τα πράσα, τα σκόρδα και τα κρεμμύδια.

Το φυτό σπαράγγι, δεν έχει φύλλα, αλλά βράκτια που μοιάζουν με λέπια.  Καλλιεργείται και ως διακοσμητικό φυτό, αφού έχει εξαιρετική ομορφιά.

Τα τελευταία χρόνια έχει μπει στο διαιτολόγιο μας, ενώ στο εξωτερικό καταναλώνεται και λατρεύεται.

Είδη σπαραγγιού

1. Λευκά σπαράγγια

Σε όλο τους το σώμα είναι λευκά. Δεν έρχονται σε επαφή με το ηλιακό φως, οπότε και δεν αναπτύσσεται η χλωροφύλλη και γι αυτό έχουν λευκό χρώμα. Καλύπτονται με νέο στρώμα από χώμα καθημερινά. Είναι σαρκώδη και έχουν πολύ απαλή και τρυφερή γεύση.

2. Ιώδη σπαράγγια

Ο οφθαλμός τους παρουσιάζει χρωματισμό μεταξύ ροζ και ιώδους.

3. Ιώδη-πράσινα σπαράγγια

Μέρος των σπαραγγιών αυτών παρουσιάζει ιώδη και πράσινο χρωματισμό.

4. Πράσινα σπαράγγια

Στο μεγαλύτερο -εάν όχι σε όλο τους το σώμα- είναι πράσινα. Αναπτύσσονται στην ύπαιθρο και οφείλουν το χρώμα τους στην επίδραση του ήλιου και στην χλωροφύλλη που αναπτύσσεται. Ένα τρόφιμο με πολύ αντιστρόφως ανάλογη της θρεπτικότητάς του, και άρα είναι κατάλληλο για δίαιτα!

Θρεπτικά Συστατικά

Πολλά είναι τα θρεπτικά συστατικά του, ενώ πολύ λίγη είναι η ενέργεια που αποδίδει (20-30Kcal, στα 100γρ. βραστού προϊόντος). Έντονα διουρητικό τρόφιμο, λόγω μιας ουσίας που περιέχει, την ασπαραγίνη, ενώ παράλληλα δίνει και ένα μεγάλο ποσοστό νερού, 90-95% στο σύνολό του.

Εκτός των άλλων, περιέχει την γλουταθιόνη, μια ουσία η οποία και συγκαταλέγεται στις ουσίες που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου.

Περιέχει και την ερυθρίνη, που είναι πολύ καλή για την ενδυνάμωση των αιμοφόρων αγγείων.

Το σπαράγγι δε συνίσταται σε ανθρώπους που έχουν ρευματισμούς, αρθριτικά, ποδάγρα και κυστίτιδες.

Διατροφική Αξία (ανά 100γρ βραστού σπαραγγιού)

Ενέργεια (Kcal) 20

Πρωτεΐνες 2,2

Υδατάνθρακες 3,6

Λίπη 0,2

Κάλιο (mg) 183

Νάτριο ’28mg) 1

Φώφορος (mg) 50

Σίδηρος (mg) 0,6

Ρετινόλη (mg) 90

Βιταμίνη Α (mg) 45

Βιταμίνη C (mg) 26

Θειαμίνη (βιταμίνη Β1) (mg) 0,8

Ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2) (mg) 0,4

Νιασίνη (βιταμίνη Β3) (mg) 1,4

Φυλλικό οξύ (βιταμίνη B9) (mg) 3,9

Βιταμίνη Ε (mg) 1

 

Πολλοί δε γνωρίζουν ότι το σπαράγγι συνοδεύει ευχάριστα το κοτόπουλο, το ψάρι ή το κρέας.

Θαυμάσιο ως σαλάτα, προσθέτει πλούσια γεύση στο τραπέζι μας, ενώ η ουδέτερη γεύση του, το κάνει να ταιριάζει με ό,τι άλλο επιλέξουμε για γεύμα μας!

Μπορούμε να τα μαγειρέψουμε ολόκληρα ή να τα κόψουμε σε κύβους.

Μια συμβουλή για να μη σπάσουν: πριν τα βράσουμε τα δένουμε με κλωστή σε ματσάκι. Τα σπαράγγια πρέπει να είναι καλοβρασμένα (όχι παραβρασμένα), γιατί διαφορετικά οι ίνες που έχουν αλλοιώνουν τη γεύση τους.

Μη ψωνίζετε σπαράγγια με ανομοιόμορφο και χλωμό χρώμα, ή μαλακά σπαράγγια και κιτρινισμένα.