bioagros βιολογικά προϊόντα - Άρθρα

Στην κατηγορία: Άρθρα

Οχι… Δυστυχώς η πίτσα δεν είναι μια από αυτές...

Μπορεί σε κάποιες τροφές να έχει «βγει το όνομα» και η κακή τους φήμη να μας αποτρέπει από το να τις καταναλώσουμε, αν όμως το ψάξουμε καλύτερα θα δούμε ότι τελικά μπορούν να μας ωφελήσουν.

 

Ορισμένες τροφές που θεωρείται πως επιβαρύνουν την υγεία μας όχι μόνο δεν είναι βλαβερές όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, αλλά έχουν και θρεπτικά συστατικά που μπορούν να μας ωφελήσουν σε διάφορους τομείς.

 

Ζυμαρικά: είναι το… «καύσιμό» μας

Ξέρουμε όλοι ότι τα ζυμαρικά είναι επεξεργασμένα και πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι, όμως, αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας του οργανισμού μας και είναι απαραίτητοι για τον εγκέφαλο και το σώμα μας, προκειμένου να λειτουργούν όπως πρέπει.

Θυμηθείτε μόνο πως όσο λιγότερο τα βράσετε, τόσο καλύτερα γιατί ανεβαίνει λιγότερο ο γλυκαιμικός τους δείκτης και άρα δεν προκαλούν μεγάλη και απότομη αύξηση στο σάκχαρο του αίματος, ενώ επίσης τα ζυμαρικά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Ψωμί: επιλέξτε το σωστό

Εδώ και χρόνια περνάμε από φούρνο και κοιτάμε από την άλλη, αφού έχουμε ακούσει και διαβάσει αμέτρητες φορές ότι το ψωμί θα μας προσθέσει κιλά, καταναλώνοντάς το με το φαγητό μας, τη σαλάτα μας κ.λπ. Παρ’ όλο που είναι αλήθεια ότι περιέχει υδατάνθρακες, δεν είναι αυτός ο λόγος που αυξάνεται το βάρος μας.

Τα πυκνής σύστασης ψωμάκια έχουν περίπου 2 με 4 φορές περισσότερες θερμίδες σε σχέση με μια φέτα ψωμί, λόγω του ότι είναι συμπιεσμένα, οπότε αντί να αποφεύγετε γενικά το ψωμί, καλύτερα να βγάλετε αυτά από τη διατροφή σας.

Μαύρη σοκολάτα: χορταστική και ευεργετική για τη σιλουέτα μας

Όπως αναφέρει μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nutrition and Diabetes, η μαύρη σοκολάτα μας χαρίζει το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα με αποτέλεσμα να πεινάμε λιγότερο, άρα και να τρώμε λιγότερο μετά την κατανάλωσή της.

Στο πλαίσιο της μελέτης ερευνήθηκε η πρόσληψη θερμίδων των συμμετεχόντων μετά την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας και βρέθηκε ότι όσοι την προτιμούσαν, κατανάλωναν 17% λιγότερες θερμίδες στο επόμενό τους γεύμα, σε σχέση με αυτούς που διάλεγαν τη σοκολάτα γάλακτος.

Καρύδα: δεν είναι μόνο για τους… ναυαγούς

Σας άρεσε πάντα το άρωμά της και η μυρωδάτη γεύση της, απ’ όσο ξέρετε, όμως, περιέχει αρκετή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών και είναι μια από τις εν δυνάμει βλαβερές τροφές για την υγεία της καρδιάς και των αρτηριών μας.

Τι συμβαίνει όμως πραγματικά; Παρ’ όλο που η καρύδα περιέχει όντως κορεσμένα λιπαρά, περισσότερο από το 50% αυτών είναι το λαυρικό οξύ, το οποίο σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition αν και αυξάνει την κακή LDL χοληστερόλη, αυξάνει ταυτόχρονα και την καλή LDL ακόμη περισσότερο, μειώνοντας τελικά τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Μπίρα: κι όμως, είναι θρεπτική

Η μπίρα μπορεί να είναι ευεργετική για την καρδιά, μειώνοντας τους κινδύνους καρδιακών παθήσεων κατά 30%, συν του ότι το κοιλιακό λίπος βρέθηκε λιγότερο σε αυτούς που την κατανάλωναν εντός ορίων. Ο λόγος είναι οι πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικά) που συναντούμε στο αλκοολούχο αυτό ποτό, αλλά και οι βιταμίνες της.

Καφές: η καφεΐνη σε σωστές δόσεις κάνει καλό

Κατά πάσα πιθανότητα, τον καφέ δεν προσπαθήσατε ποτέ να τον «κόψετε» παρ’ όλο που παλιότερα πιστεύατε ότι σας κάνει κακό. Όπως αποδεικνύεται κάνατε καλά, αφού εκτός του ότι μας προστατεύει από το Αλτσχάιμερ, ο καφές μπορεί να εμποδίσει και την εμφάνιση του καρκίνου του δέρματος.

Κρασί: προτιμήστε το κόκκινο

Είναι πλέον αρκετές οι μελέτες που έχουν δείξει ότι το κόκκινο κρασί είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά, ευεργετώντας την καρδιά μας, ενώ κάποιοι επιστήμονες αναφέρουν ότι μπορεί να επιβραδύνει τη φθορά των μυών μας. Ξέρατε, όμως, ότι μπορεί να αποτρέψει το κάψιμο από τον ήλιο;

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Agricultural and Food Chemistry έδειξε ότι τα φλαβονοειδή που βρίσκουμε στο σταφύλι δρουν έτσι ώστε να σταματούν τη δημιουργία ενζύμων που σκοτώνουν τα κύτταρα του δέρματος. Και πάλι, βέβαια, το «μέτρον άριστον» είναι το… παν.

Διάβασε
Στην κατηγορία: Άρθρα

Gluten Free και με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Αυτά είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που καθιστούν την κινόα ένα από τα πιο δημοφιλή δημητριακά, τα τελευταία χρόνια. Το όνομα της είναι Chenopodium quinoa και πρόκειται για ένα ετήσιο ποώδες φυτό που καλλιεργείται κατά κόρον στις πλαγιές του Ειρηνικού των Άνδεων στη Νότια Αμερική.

Ο πρώτος λαός που ασχολήθηκε, πρώτη φορά το 5000 π.Χ., διεξοδικά με την καλλιέργεια κινόα ήταν οι Ίνκας, οι οποίοι την είχαν χρησιμοποιήσει  και σαν ποτό, το λεγόμενο Chichi. Το 2013, τα Ηνωμένα Έθνη κατέταξαν την κινόα ως υπερτροφή, λόγω της υψηλής διατροφικής της αξίας.

Τι είναι καλύτερο από την κινόα; Μα φυσικά η βιολογική κινόα!

Η βιολογική κινόα περιέχει 20 απαραίτητα αμινοξέα, ενώ η ποιότητα των πρωτεϊνών που περιέχει ταιριάζει πολύ με εκείνες του γάλακτος. Ο σπόρος της κινόα προσομοιάζει με αυτόν των παντζαριών και του σπανακιού.

Είναι μια σημαντική πηγή μετάλλων και βιταμινών, και έχει επίσης βρεθεί ότι περιέχει πλούσια αντιοξειδωτικά, όπως πολυφαινόλες, φυτοστερόλες, φλαβονοειδή τα οποία εμποδίζουν την απελευθέρωση των ελευθέρων ριζών. Η βιολογική κινόα αποτελεί μια καλή πηγή φυτικών ινών με αποτέλεσμα να διευκολύνει τη λειτουργία του εντέρου αλλά και να εντείνει το κορεσμό. Εκτός αυτού, έχει θεωρηθεί ότι παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα αναλογία των ωμέγα-3 λιπαρών και περιέχει βιταμίνη Ε, με αποτέλεσμα να προστατεύει το δέρμα από δερματικές αυτοάνοσες ασθένειες, όπως ψωρίαση αλλά και καρδιαγγειακά νοσήματα. Είναι, επιπλέον, καλή πηγή μαγνησίου, καλίου, μαγγανίου και άλλων μετάλλων όπως επίσης περιέχει και βιταμίνες (Β1, Β2, Β3, και D) που συμμετέχουν σε διάφορες λειτουργίες του μεταβολισμού. Αυτός είναι ο λόγος που η βιολογική κινόα μπορεί να είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος για την απώλεια βάρους διατηρώντας και τα επίπεδα της υγεία μας ιδιαίτερα υψηλά.

Που τη χρησιμοποιούμε

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες, κέικ, γλυκά ή ακόμα και να αντικαταστήσει το ρύζι. Οι νιφάδες μπορεί να καταναλωθούν για πρωινό μαζί με φρούτα, γάλα ή γιαούρτι.

Είναι κατάλληλα για χορτοφάγους και vegan, οι οποίοι αντικαθιστούν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος με βιολογική κινόα, χωρίς καμία επίπτωση στον οργανισμό τους, άτομα που παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη αλλά και ασθενείς με κοιλιοκάκη. Αποτελεί μια διατροφική, οικονομική, εύχρηστη πηγή τροφής ιδανική για τέτοιες περιπτώσεις.

Παρόλο αυτά, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από άτομα που παρουσιάζουν ρευματισμούς, αρθρίτιδα, ουρική αρθρίτιδα, πέτρες στα νεφρά. Θα πρέπει να το λαμβάνουν με ιδιαίτερη προσοχή γιατί μπορεί να επιδεινώσει την κατάστασή τους.

Διάβασε
Στην κατηγορία: Άρθρα

«Τα παιδιά μέχρι τα πέμπτα τους γενέθλια έχουν διαμορφώσει τις διατροφικές συνήθειες που θα τα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή. Άρα η επιλογή μιας σωστής, ισορροπημένης διατροφής είναι καταλυτικής σημασίας για την ανάπτυξή τους και το χρέος βαραίνει και πάλι τους γονείς! Ο ρόλος των γονιών και των ενηλίκων που βρίσκονται στο κοντινό περιβάλλον των παιδιών είναι καθοριστικός και για έναν ακόμη λόγο. Αποτελούν το πρώτο και σημαντικότερο πρότυπο για τα παιδιά. Το να μην έχουν οι ίδιοι οι γονείς καλές διατροφικές συνήθειες σημαίνει ότι τα παιδιά έχουν το λάθος πρότυπο μίμησης. Η σωστή διατροφή λοιπόν πρώτα εφαρμόζεται από τους γονείς και έπειτα διδάσκεται στα παιδιά».

Μάθε παιδί μου βιολογικά! Ποιά είναι τα αληθινά βιολογικά προϊόντα και πώς θα μάθουμε στο παιδί να τα προτιμά.

- Παίρνουμε μαζί τα παιδιά κάθε φορά που πηγαίνουμε για ψώνια στα βιολογικά καταστήματα. Έτσι, θα καταλάβουν από πολύ μικρά ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι μια οικογενειακή τακτική που πρέπει να σέβονται και να ακολουθούν. Θα θεωρούν, με άλλα λόγια, την κατανάλωση βιολογικών τροφών, δεδομένη.

- Μιλάμε στα παιδιά για την αξία των βιολογικών προϊόντων και για τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία τους, όσο πιο αναλυτικά και συχνά γίνεται.

- Ψωνίζουμε μαζί με το παιδί τις αγαπημένες τους λιχουδιές στην βιολογική τους εκδοχή. Στα καταστήματα με βιολογικά προϊόντα ή στα ειδικά stands με βιολογικά προϊόντα των σούπερ μάρκετ, θα βρείτε σοκολατένιες λιχουδιές, μπισκότα, χυμούς, γιαούρτια, ακόμη και καραμέλες ή πατατάκια. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν πως με αυτή την επιλογή εξασφαλίζουν την ποιότητα, χωρίς να χάνουν σε γεύση και ότι ένα προϊόν που διαφημίζεται περισσότερο, δεν είναι απαραίτητα καλύτερο ή πιο νόστιμο. 

- Δεν απαγορεύουμε στα παιδιά μας να τρώνε συμβατικά προϊόντα, όταν βρεθούν π.χ. σε ένα παιδικό πάρτυ. Δεν τα καταπιέζουμε και δεν τα μαλώνουμε για να μην συνδυάσουν την υγιεινή διατροφή με αρνητικά συναισθήματα. Ο στόχος είναι να διδαχτούν σταδιακά την επιλογή των βιολογικών τροφίμων και όχι να τους επιβληθεί.

- Χρησιμοποιούμε το παιχνίδι με τα παιδιά για να τους μάθουμε την αξία των βιολογικών τροφών. Οι αγαπημένοι τους ήρωες και πρωταγωνιστές στις ταινίες και τα παραμύθια, διαθέτουν όλα αυτά τα ξεχωριστά χαρίσματα επειδή τρέφονται υγιεινά!

Πώς θα καταλάβω αν ένα προϊόν είναι πραγματικό βιολογικό;

Κάθε προϊόν που ανήκει στην κατηγορία των βιολογικών πρέπει να φέρει το ανάλογα σήμα της βιολογικής πιστοποίησης. Ελέγχουμε σχολαστικά τις ετικέτες και αν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία, ζητάμε βοήθεια από τους υπαλλήλους του καταστήματος.

 

Πηγή: www.babespace.gr

Διάβασε